Integritetspolicy
Personuppgiftspolicy
Din
integritet är viktig för oss och vi ansvarar för den personliga
information som du förser oss med. Denna policy beskriver hur vi
behandlar, lagrar och hanterar dina personuppgifter dels när du är
kund hos oss, dels när du söker arbete hos oss.
Den beskriver också dina
rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Det är viktigt att
du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg
i vår behandling av dina personuppgifter.
Ansvarig för hantering av personuppgifter
Påhl
Nilsson / Hamne Total Printing org nr 890218-0192 är personuppgiftsansvarig för
den behandling av personuppgifter som beskrivs i den här policyn.
Om
du har några frågor eller vill åberopa någon av dina rättigheter
så når du oss på:
E-post: Support@designasjalv.se
Adress:
Jovisgatan 6
Postadress: Jovisgatan 6,
151 72, Södertälje
Telefonnummer:
0708742407
Hur får vi tillgång till personuppgifterna?
Utöver
de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från
dig i samband med att du blir kund hos oss, kontaktar oss eller söker
anställning hos oss, kan vi också komma att samla in
personuppgifter från någon annan, så kallad tredje part. De
uppgifter vi samlar in från tredje part är följande:
Adressuppgifter
från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt
adressuppgifter till dig.
Uppgifter om kreditvärdighet från
kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Följande
kategorier av personuppgifter kan vi komma att behandla:
Kontaktuppgifter
såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer
Identitetsuppgifter
såsom personnummer, organisationsnummer
Ekonomiska
uppgifter såsom bankkontonummer och andra bankrelaterade uppgifter
Arbetsrelaterade
uppgifter såsom anställningsuppgifter, ansökningar, CV,
personligt brev
Hur behandlar vi dina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att
fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att
inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för
ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst
integritetskänsliga uppgifterna.
Nedan följer information om vilka
personuppgiftbehandlingar som finns.
Tillhandahålla och fullgöra avtal om
tjänster/varor
Vi behandlar personuppgifter för att kunna
fullgöra vårt avtal och tillhandahålla tjänster/varor till dig.
Vi behandlar personuppgifter för vår administration och fakturering
av tjänsterna/varorna, för kreditupplysningsändamål, för att
hantera klagomål och reklamationer, för att hjälpa dig vid
frågor om din tjänst/vara när du kontaktar vår
kundservice samt i övrigt för att tillvarata våra rättigheter och
fullgöra våra skyldigheter enligt vårt avtal med dig.
Personuppgifter vi hanterar i denna behandling är kontaktuppgifter,
identitetsrelaterade personuppgifter samt ekonomiska personuppgifter.
Bokföring
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna
fullgöra de lagstadgade skyldigheter som åvilar oss, t ex
bokföringslagens krav på arkivering av räkenskapsmaterial.
Personuppgifter vi hanterar i denna behandling är kontaktuppgifter,
identitetsrelaterade personuppgifter samt ekonomiska personuppgifter.
Marknadsföring
Vi behandlar
personuppgifter för att möjliggöra marknadsföring av
varor/tjänster till dig och att möjliggöra utskick av nyhetsbrev
för de tjänster/varor du är intresserad av generellt samt
information om företaget. Vidare även att möjliggöra inbjudan
till evenemang inom området för ditt intresse. Personuppgifter vi
hanterar i denna behandling är kontaktuppgifter.
Inför
anställning
Vi behandlar dina personuppgifter i samband med
att du söker lediga tjänster eller anmäler ditt intresse för
anställning hos oss. Bolaget behandlar dina personuppgifter för att
bedöma din ansökan och genomföra rekryteringsprocessen.
Personuppgifter vi hanterar i denna behandling är kontaktuppgifter
och identitetsrelaterade personuppgifter.
Vilken rättslig
grund har vi för våra personuppgiftsbehandlingar?
Vi
behandlar dina personuppgifter för att kunna administrera och
tillhandahålla avtalad tjänst/vara. När det gäller
personuppgiftsbehandling för att fullgöra krav som exempelvis
bokföringslagen eller skattelagstiftningen är den rättsliga
grunden för behandling rättslig förpliktelse.
För
behandlingarna marknadsföring och inför anställning är den
rättsliga grunden vårt berättigade intresse. Detta innebär att vi
anser att våra intressen att behandla dina personuppgifter för
dessa ändamål som listas ovan överväger det integritetsintrång
som du utsätts för med anledning av behandlingen. Denna bedömning
har gjorts särskilt med beaktande av att vi anser att behandlingen
kommer att vara fördelaktig för dig.
När det gäller personuppgifter i samband med
arbetsansökningar som inte har något samband med en
rekryteringsprocess eller avslutad rekryteringsprocess så kommer vi
att spara dina personuppgifter för eventuellt framtida
rekryteringsbehov endast om du har samtyckt särskilt till detta.
Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi
sparar dina personuppgifter så länge du är kund hos oss och upp
till 12 månader därefter. Vissa personuppgifter sparas under en
längre tid exempelvis för att uppfylla krav från bokföringslagen
och skattelagstiftningen. När ändamålen med behandlingarna är
uppfyllda och lagringstiden löpt ut raderas dina personuppgifter på
ett säkert sätt eller anonymiseras så att det inte längre går
att koppla dem till dig.
Speciellt om cookies
En
cookie är en liten textbaserad datafil som en webbserver ber om att
få spara i din webbläsare. Genom att innehållet i cookien i
allmänhet skickas tillbaka med varje förfrågan till den aktuella
webbplatsen
är det möjligt för servern att hålla reda på besökarens
preferenser, beteende eller identitet (i den mån den är känd). Vi
använder följande cookies på vår webbsida:
Sessionscookies
(en tillfällig cookie som upphör när du stänger din webbläsare
eller enhet).
Varaktiga
cookies (cookies som ligger kvar på din dator tills du tar bort dem
eller de går ut).
Tredjepartscookies
(cookies som satts av en tredjeparts webbplats. Hos oss används
dessa i första hand för analyser, som exempelvis Google Analytics.
De cookies vi använder syftar till att förbättra
de tjänster vi erbjuder. Cookies gör att webbsidan får en bättre
funktionalitet och underlättar för dig som användare. Vi använder
cookies också för att samla in och analysera beteendedata baserat
på din användning av webbplatsen och tjänster i syfte att
förbättra användarupplevelsen och även möjliggöra
individanpassad kommunikation och budskap till dig som användare. Vi
använder även cookies för att kunna rikta relevant marknadsföring
till dig.
Hur kan du hantera cookies?
Du kan när som helst ändra inställningarna för
användningen och omfattningen av cookies i din webbläsare. Du kan
då välja att blockera samtliga cookies, endast acceptera vissa
cookies eller radera cookies när du
stänger ner din webbläsare. Om du väljer att blockera eller
radera cookies kan det innebär att vissa tjänster inte kan användas
eller att webbplatsen inte fungerar korrekt i alla avseenden.
Vilka delar vi personuppgifter med?
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut
registrerades personuppgifter till utomstående om den registrerade
inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för
att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall
vi lämnar ut personuppgifter till utomstående säkerställer vi att
personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.
För att uppfylla ändamålen med vår behandling av
dina personuppgifter och för att uppfylla de krav som vi är
skyldiga såsom företag delar vi personuppgifter med företag som
tillhandahåller tjänster till oss. Dessa företag får endast
behandla personuppgifter enligt det personuppgiftsbiträdesavtal som
tecknas med företaget och enligt de instruktioner som de får i
samband med detta. De får inte använda dina personuppgifter för
egna ändamål och de är skyldiga enligt lag och avtal att skydda
dina personuppgifter. En tjänsteleverantör får inte dela dina
personuppgifter med tredje part eller underleverantör utan att vi
godkänner detta.
Myndigheter
Vi
kan lämna nödvändig information till myndigheter om vi är
skyldiga enligt lag att göra det. Denna information kan omfatta
dina personuppgifter. I samband med en rättstvist kan det vara
aktuellt att även överföra information som kan innehålla
personuppgifter till övriga parter i tvisten.
Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi
skyddar dina personuppgifter genom en kombination av tekniska och
organisatoriska lösningar. Vi har vidtagit särskilda
säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olovlig
eller obehörig åtkomst. Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för
att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Endast
de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för
sina arbetsuppgifter har tillgång till dem.
Dina rättigheter
Som
registrerad hos oss har du följande rättigheter:
Du
har rätt att begära ett registerutdrag där du kan se vilka
personuppgifter vi har om dig.
Du
har rätt att begära rättning om vi har felaktig eller
ofullständig personuppgift registrerad om dig.
Du
har rätt att få dina personuppgifter raderade under dessa
förutsättningar:
– Uppgifterna
behövs inte längre för det ändamål de samlades in.
– Om
uppgifterna sparas med ditt samtycke och du återkallar
samtycket.
– Om behandlingen grundar sig på en
intresseavvägning och det inte finns berättigade skäl som väger
tyngre än ditt intresse.
– Om personuppgifterna har
behandlats olagligt.
– Om radering krävs för att uppfylla en
rättslig skyldighet.
– Om du invänder mot behandling för
direktmarknadsföringsändamål.
Rätten att få
personuppgifter raderade gäller inte om vi är skyldiga enligt lag
(t ex bokföringslagen) att behålla uppgifterna.
Du
har rätt till dataportabilitet (rätt att få dina personuppgifter
flyttade) under förutsättning att den rättsliga grunden är
samtycke eller avtal och det du kan få ut är personuppgifter som
rör dig, som du själv tillhandahållit eller som genererats av
dina handlingar/aktiviteter.
Du
har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter
begränsas. Om du begär en begränsning av din behandling av
personuppgifter kan det dock medföra att vi inte kan uppfylla våra
eventuella skyldigheter gentemot dig under den tid som begränsningen
är gällande.
Du
har rätt att invända mot en personuppgiftsbehandling som har
intresseavvägning som rättslig grund. För att vi ska kunna
fortsätta med den aktuella behandlingen behöver vi kunna visa ett
tvingande berättigat skäl för behandlingen som väger tyngre än
dina intressen, rättigheter eller friheter. I annat fall får vi
bara behandla uppgifterna för att fastställa, utöva eller
försvara rättsliga anspråk.
Du
har alltid rätt att invända mot att dina personuppgifter används
för direkt marknadsföring. Görs en invändning mot direkt
marknadsföring, får personuppgifterna inte längre behandlas för
sådana ändamål.
Om
du inte är nöjd med det svar du har fått från oss har du rätt
att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten.